Priser i: 

Din skobutik i Norr

Med butik i Hammarstrand, Jämtland och på nätet

4 generationer sedan 1926

Stööks Skoaffär och miljön:
Vi återanvänder i stort sett alla kartonger och förpackningar som vi kan och kommer oss tillhanda
för alla leveranser.
 

Storlekar:

Om ni är osäker på er skostorlek:

-Mät er fot från häl till stortå. Placera hälen mot en vägg och sedan en linjal eller annan mätsticka under foten, läs sedan av mätstickan rakt uppifrån framför stortån.
OBS! Vissa modeller har vi hunnit mäta i millimeter invändigt, fler kommer.
Dessa mått visas efter storlek i "storleksvalet".

Om storleksfältet är märkt "Tillf slut" (tillfälligt slut) hör av Er till oss eller titta in på sidan lite senare, storlekarna på dessa modeller är oftast på ingående och uppdateras direkt på sidan.

-Maila eller ring oss om ert "fotmått" så mäter vi skon för rätt storlek.

Leveranser & Leveranstider:
Leverans sker i regel med Posten, paket över 2 kilo som postpaket (DHL).
Order inkommen före kl 15.00 skickas samma dag om den finns i lager, 
annars påföljande vardag.

Mindre produkter (även skor under 2 kg) skickas som 1:a klass varubrev dessa har Ni oftast dagen efter. Vi reserverar oss för händelser som vi inte kan styra över som fördröjer leveranstiden.

Frakter: OBS Gäller inom Sverige
Frakt tillkommer med 50:- på alla beställningar understigande 500:- Beställningar över 500:- fraktfritt.

 

Betalningssätt:
1. Betala med ditt VISA/Mastercard eller Eurocard via Klarna Checkout. Även Direktbetalning via Swedbank, Handelsbanken, SEB & Nordea.


2a. Faktura:

Varorna skickas mot faktura – 14 dagar. Även möjlighet till delbetalning, mer information på http://www.klarna.com . Faktura -14 dagar erbjuds till alla privatpersoner och företag efter godkänd kreditstatus online. Faktura respektive leverans endast enligt  adressuppgifter från folkbokföringsregistret som hämtas automatiskt. Mer information på http://www.klarna.com

2b. Faktura till Företag:

Vid köp med faktura till företag måste man ange samma namn på dem 3 översta fälten
(det måste stå samma namn i fälten Företag, Förnamn och Efternamn.)
Om oklart kontakta oss på 0696-10069


4. Postförskott

Ring oss på 0696-10069 om ni vill ha postförskott

Postens avgifter för detta är 80:- och den tillkommer på priset.

5. Förskottsbetalning/Swishbetalning

Till vårt bankgiro 779-2112
eller Swishnummer: 123 079 26 48
Varorna skickas när betalningen finns på vårt konto, i det fall varorna har en längre leveranstid så skickas dem direkt dem kommer in i butiken.

Beställning kan göras från utlandet, men endast som     FÖRSKOTTSBETALNING TILL VÅRT IBAN konto nedan.
Skicka oss ett mail för överenskommelse om frakter m m
          IBAN SE77 8000 0814 7104 4098 3096
          BIC SWEDSESS
          AB Stööks Skoaffär
          Centralgatan 16
          SE-84431 HAMMARSTRAND
          Sweden


Ångerrätten:

Vid köp från Stööks Skoaffär gäller ångerrätten. Ångerrätten är en lagstadgad rättighet och gäller i enlighet med Distansavtalslagen.
Ångerrätten (full returrätt) gäller i 30 dagar från den dagen du tagit emot varan eller hämtat den på Posten.
Ångerrätten gäller endast vid köp från Stööks Skoaffär.

Mer om ångerrätten och Distansavtalslagen kan du läsa om på Konsumentverkets hemsida. Returadressen hittar du på följesedeln du fått med varan.
Om du väljer att returnera produkten skall det ske via Posten eller genom annan överenskommelse med Stööks Skoaffär (Se nedan ang. bestämelser av Returfrakter). Återbetalning sker till Personkonto, Bankkonto, Plusgiro eller Bankgiro.
Öppet köp gäller inte varor som är specialbeställda åt dig.

Reklamationer:

Reklamationer skall göras snarast efter att varan mottagits.
Om varan är skadad, eller saknas skall detta anmälas till Stööks Skoaffär på ankomstdagen på 0696-10069.
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Stööks Skoaffär till kunden, svarar Stööks Skoaffär för att ny leverans sker utan extra debitering.
Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan av eventuella skador.
Upptäcker du skadan när du packar upp din vara så måste du anmäla det till oss inom 5 arbetsdagar från mottagandet av varan.

Returfrakter:

Kunden står för returfrakten vid retur eller byte, om det inte är frågan om en reklamation. Återsändelse till kund vid byte står Stööks Skoaffär för.
Fyll gärna i medföljande "informationsblad" för snabbare hantering.

Icke utlösta paket:

Beställda men ej utlösta paket debiteras med full frakt och returfrakt dock minst 250kr inkl moms. Specialbeställda varor debiteras fulla värdet samt frakt och returfrakt.

När du beställer av oss accepterar du automatiskt dessa gällande villkor.

Personuppgifter:

Stööks Skoaffär värnar om din integritet och all behandling av personuppgifter sker i linje med PUL. Dina uppgifter kommer aldrig att lämnas ut till tredje part utan används endast av Stööks Skoaffär för att vi ska kunna utföra våra åtaganden mot dig som kund. Du har rätt att efter begäran ta del av och/eller radera dina uppgifter.

Har du frågor som inte besvarats ovan vänligen hör av dig till:
 Stööks Skoaffär Email: info@stooks.se Tel: 0696-10069

/ Stööks Skoaffär

 

TELEFON: 0696-10069 | E-POST: INFO@STOOKS.SE